Trevligheter

(null)

Det blev en rejäl köldknäpp vi åkte på med närmare 20 minusgrader i dagarna. Än har jag inte lessnat på vintern men jag går bara ut om jag måste. Och har man hund så måste man. 

Jag och kusin med dottern åkte iväg på trevligheter i lördags - en nyårsrevy. Mycket skratt och tokigheter men jag är en sån som skrattar mest när det går fel på scen, när de säger fel replik och kommer på det så det syns i allas ansikten när de försöker hålla sig för skratt. Annars har jag lite svårt för sån här buskis humor, ogillar när de breder på med dialekt och tror att enbart det räcker för att locka till skratt. Jag skrattade faktiskt mer åt min kusin när vi åkte bil dit och hem för är det någon som kan berätta historier med själ, hjärta och glimten i ögat så är det hon.

Idag söndag så var ett gäng släktingar bjudna till Fränsta hem till makens systers familj. En 49 åring skulle firas men vi brukar ta tillfället i akt och umgås under några timmar också. Vi fick frossa i smörgåstårta och ta igen lite skvaller sedan sist vi sågs. 

Nu väntar en ny vecka och jag har ännu inte fått till mina pass på gym eftersom en förkylning ligger i bakgrunden och lurar. Känner mig piggare i kroppen trots det så jag hoppas det är en riktig bra vecka som väntar. 



Kommentera här: