Årets första vecka

När den 1:a januari infaller på en måndag så är det lätt att känna att det som gjort för ännu en omstart men jag var liksom inte riktigt redo och har istället mjukstartat mitt nya år.
Barnen gjorde varsin hemgjord pizza till middag den dagen och jag fick smaka - de är duktiga kockar båda två. 
Att tänka på vad jag äter så det blir rätt för kroppen betyder inte att jag inte tänker smaka eller äta när barnen kockat ihop något i köket.
Så fixerad blir jag aldrig men jag behöver balans för att må bra så från och med imorgon så måste jag göra klokare val med min hälsa i fokus.
Så man kan väl säga att jag denna vecka inte frossat i mat och godsaker direkt men jag har inte heller varit på gym.
Men ska man ha resultat så får jag nog sätta fart.
 
 
 
Under jullovet har vi åkt en hel del pulka och vi har även varit på bio. Jag och syrran tog med ett gäng ungar dit och såg på MONKY. Delade åsikter om den men vi var överens om att apan var toksöt, det var en fin film och den bjöd på lite roligheter som sorgligheter. Jag fällde nog nån tår men så har ju jag också lätt för att gråta, jag fäller nästan en tår när ett värmeljus slocknar här hemma, hahaha. Nä så illa är det inte.
 
Vi fick besök av vårt hjärtegull igår.
Mitt bonusbarnbarn.
Alissa.
Maken är ju morfar och det är en fin känsla av samhörighet när vi ses.
Nya generationer växer upp.
Ikväll är vi barnvakt åt brorsans dotter Lea som sover över hos oss ibland när hennes föräldrar måste jobba.
Jag älskar de stunderna när man får rå om dem själva. Lära känna dem mer, prata och visa dem nya saker och låta dem upptäcka ihop med oss.
Det är så mycket kärlek i de stunderna.
 
 
Vi har alltid haft andras barn som vistas mycket hos oss. Det är bra fart i vår vardag och jag kan inte tänka mig ett liv utan det heller.
Ikväll sover även Ebbas kompis över här för imorgon på deras sista jullovsdag så ska de få följa med maken på jobbet.
Han jobbar visserligen på lackeringsfirma men de har hela övervåningen för sig själva och de har inte brist på fantasi de två om jag säger så :-).
 
 

Kommentera här: