Bonusbarnbarn på besök

 
Det trodde man inte - åka och köpa en barnstol till vårt hem såhär på äldre dar.
Men vi har så mycket småttingar i släkten som är på besök hos oss så det underlättar.
Särskilt när vårt lillhjärta till barnbarn kommer på nattbesök dessutom.
Idag var jag sjukt effektiv som gjorde biffar av 1,5 kg köttfärs samtidigt som jag vyssjade lillan och dessutom kunde posta det hela på instagram också under tiden :-).
Ja, lite beröm vill man ju ha när det visar sig att att man fortfarande har 4 armar när man passar de små :-).
Vi tog oss en promenad och besökte min Mor men annars har vi varit på hemmaplan och lekt - det är bra fart på Alissa nu så man får ha ögonen med sig.
Hon tror själv att hon har bättre balans än vad hon har och när man minst anar så har hon plötsligt 2 meter långa armar också, haha. Det är inte långt kvar nu tills hon kan gå själv.
Hon tog 3 steg här hemma och familjen jublade som tokiga och plockade fram kamerorna men då satt hon bara på rumpan och skrattade åt oss :-)
När hennes morfar kom hem från jobbet så har han tillbringat timmar på golvet och lekt med Alissa tills det var dags för henne att lägga sitt lilla söta huvud på kudden och hon somnade på sekunder. 
Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dem två ihop. Så älskad <3
 
 

Kommentera här: