Jag är min pappa

(null)

Jag har blivit min pappa!!! Jag ska förklara: När jag var barn så kom pappa in på mitt rum några gånger om dagen och hade en slags rutin kring att plocka upp det som låg på golv, kolla om det låg något under sängen att plocka upp, vek ihop mina kläder som jag slängt i en hög och lade de på fåtölj, skällde lite grann kring stöket på mitt bord, rättade till det som inte stod rakt, kastade skräp i papperskorg som jag själv missat, drog till täcket på sängen, drog upp min persienn om den var nere, drog ett skämt och skrattade åt det själv, åsså in i min systers rum och samma procedur. Med de orden har jag precis beskrivit vad jag själv nyss gjorde i mina barns rum!!!! 


Idag klev jag dessutom in i en 2 årings spännande värld då jag hälsade på hos barnens  småkusiner vars mamma är en bästis till mig. Dricka kaffe och prata kalorier är skoj men mer skoj var det att rulla runt på golvet med Lea och gömma oss för lejon samt sitta och titta ut genom fönstret och se osynliga djur. 


Fick en tidig julklapp av dem - ett helt gäng med celsius. Underbart men blev inte pigg nog i hjärnan att lösa ett vuxenpussel ikväll i form av ett änglaspel. Tog mig 20 minuter att fatta att en del saknades, det fick mig inte att känna mig mer smart att det tog så lång tid för mig att inse det!!

Kommentera här: