Januari och jävlaranamma

(null)

Omstartsmästaren är i farten igen. 
Börjar 2019 med att leta efter mitt jävlaranamma och 2 veckor in på januari så är jag äntligen redo.
Publicerar en startbild på mig själv som visar hur jävla svårt det är att stå rakt upp och ner utan att se felande ut. Tog några foton i linne och i underkläder också men sparar det ögongodiset till senare.
Jag tränade visserligen 4 pass på gym förra veckan men jag har andra mål också som jag vill dela med mig av.

1. Tänka efter innan jag äter, välja klokt, njuta.

2. Sömnen måste fungera, lymfapress ska användas oftare. Dricka mycket vatten.

3. Träna på gym minst 2 ggr i veckan. 

Nu 5/104 pass. Plus Stavgång och Simning!!

4. Mitt första delmål är under 90 kg, mitt andra är 85 kg.

5. Se till att utveckla mina intressen, lägga fokus på mig själv och vad jag vill istället för att hjälpa alla andra så jag själv glöms bort!!

(Fast hjälpa andra är ju mitt intresse också och ger mig energi och livsglädje att se andra må bra så den blir svår. Handlar väl mer om gränser, att klara av att säga ifrån i tid och inte ha dåligt samvete om jag tänker på mig själv först!!!!


Jag vet att mitt lymfödem kommer dra undan mattan för mig många gånger framöver men jag har lärt mig landa mjukt. Jag deppar inte ihop varje gång som jag gjorde förr utan vet att jag måste ge mig tid ibland att pausa pga omständigheterna. 


Manuell lymfdränage är viktig för oss med lymfödem då man kan flytta lymfa som fastnar längs vägen på specifika område med hjälp av lätt masserande rörelse uppåt. Inte så skönt som det låter först, igårkväll hade jag så ont i benen att jag hade svårt att sitta still, och nära tårar och vissa områden på benen gjorde så ont att jag knappt kan ta där men när lymfan får "hjälp" vidare uppåt i kroppen så släpper det värsta efter nån kvart. Min Mogge är världsbäst som sitter i 45 minuter och hjälper mig med lymfa som fastnar när mitt eget trasiga lymfsystemet inte fixar det. Som om benen lättar från all tyngd. Jag sov gott hela natten utan uppvak och har inte haft ont idag alls. Tack min Äkskling för allt du gör för mig!!


Idag vågade jag testa lymfspressen igen efter 3,5 månad och jag klarade en behandling utan värk i foten. Det är ju toppen!!


Kommentera här: