Hej då Bonnie

 
En tung dag för familjen då vi insåg efter samråd med veterinär att vi behövde ta beslutet att låta vår Bonnie somna in. För hennes bästa. 
Hon var snart 9 år och åldrades fort på slutet - synliga besvär och ändrat beteende. Jag hade hoppats på att vi hade några år kvar ihop och det kändes så svårt att greppa först men veterinären sa många bra saker som jag tog till mig som underlättade för mig och de andra i familjen att vi gjorde rätt men det var inte lätt för någon av oss att gå igenom.
Från början ville jag inte ens följa med in till veterinären den dagen men insåg att det vore fel.
Bonnie har funnits vid min sida i 9 år och jag borde finnas vid hennes sida när hon skall lämna jordelivet.
Så på onsdagen den 23:e januari vid halv nio sa vi hej då. 
Jag grät konstant under hela tiden men ändå med vetskapen av att vi valt detta med kärlek till vår älskade Bonnie. 
Vi fick ett fint avslut trots allt men möjlighet till många kramar innan hon somnade....för alltid i våra hjärtan. <3<3<3
 
 
Vår dotter Ebba behövde vara hemma den dagen från skolan, vi var så himla ledsna och det hade varit en tung morgon.
Kl 14 ringde det på dörren och jag öppnade och fick mig en chock då Bonnie sprang emot mig.........precis så kändes det innan jag insåg att det var Bonnies valp A och hans ägare som ringt på dörren men hon stod bakom dörren så det var bara hunden som jag såg rusa fram till mig i ren glädje - själv höll jag på att svimma. För en sekund trodde jag hon kom tillbaka till mig.
Den här ägaren och Bonnies valp A  har inte varit till oss på flera år och just idag så kom de och ringde på vår dörr.
Energin var densamma hos A som hos vår Bonnie och de är väldigt lika men det fick Ebba att bryta ihop i tårar och jag själv var så chockad och förvirrad att matte till A bad om ursäkt för att hon skrämt oss.
Givetvis kunde inte hon veta hur det låg till. När jag landat lite så kände jag faktiskt mest glädje över att de kom som en liten hälsning från Bonnie. Hon lever vidare i 16 valpar och det är så mycket kärlek i det.
Älskade Bonnie <3

Kommentera här: