Hej på mej

 
Störd sömn och dagarna går utan meningsfullt att göra eftersom jag inget orkar. Jag är tom och skalet värker typ. Har ont överallt och nacken fortfarande bedrövlig.
Så jag gör det jag är bra på för att inte känna mig helt värdelös - tvätta (vår tvättstuga i bild), städa och umgås med släkten :-)
Tog en kopp imorse med Mammi innan hon for på jobbet och sedan en kopp kaffe med svärmor som hade med sig en tomatplanta till mig  som hon odlat fram - så glad jag blev. 
En liten stackars planta ska jag väl orka ta hand om i sommar.
Bildresultat för tomat
Mjukglass - när tjockisen i mig får välja.
Jag har utan problem tackat nej till allt fika på alla kalas de senaste veckorna och jag har klarat mig galant i 1,5 månad ifrån sötsaker men ikväll ville jag verkligen ha en mjukglass så då fick det blir en....och jag ångrar inte mig en sekund. 
Glass är också medicin ;-).
Maken rastade mig runt byn med bilen medan vi åt och tittade lite runt i vår omgivning. Ibland är det skönt att bara komma hemifrån, som om man lämnar sjukdomar och värk i hemmet och flyr iväg för en stund. Pausar. Återhämtning.
Nu laddar jag om och hoppas att den där bättre dagen kommer just imorgon för nu är det en jäääääkligt kämpig svacka med denna knäppa kropp och lika knäppa knopp.
 
 

Kommentera här: