Bokat och klart - GREKLAND

 
Knappt man tror att det är sant men den 10:e juni åker jag och Mogge med yngsta barnen till
Kreta i Grekland ihop med Mogges äldsta dotter Carro och hennes familj och bor
Selini Hotel en vecka.
Första gången för mig och barnen att dra utomlands så detta tycker vi att vi är sååå värda nu :-).
 
Vi vill bara åka iväg dit och lägga oss rakt upp och ner och njuta av sol och värme.
Självklart bada och äta god mat men vi skippar shopping och havsbad eftersom mina ben inte pallar det första och det andra är jag för rädd för, haha.
 
Jag har absolut ingen aning om hur mina kropp kommer att reagera på flygtur och värme.
Jag har fixat ett par kompressiontights som jag tvingas ha under flygturen för att benen ska vara i bästa skick när jag kommer fram och sedan får jag hoppas att resten av kroppen fixar detta också.
När jag flög senast så blev jag sjuk efter en timmes flygning från Sundsvall till Malmö bara så bara detta med att hålla hälsan i schack blir ett äventyr.
Vissa säger att lymfödem mår toppen av utomlandsvärmen och det enda jag känner till är att jag här i Sverige blir sjuk varje sommar när värmen kommer.
Så jag kommer ladda med allergimedicin Aeurius så jag förebygger risk för värmeutslag.
Sedan är det ju en viss planering med kläder när man har två knepiga ben.
 
Men annars så ska det nog gå bra, jag måste ju åka någon gång så jag får veta. Det kanske blir den sista sol och badsemestern jag gör om det går åt helsicke med hälsan.
Men vi längtar så otroligt mycket efter att få åka nu.
Grekland......fortfarande overkligt.
Jag som tycker Gävle är tillräckligt långt bort, haha.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda:

hoppas flygresan och värmen funkar för dig. Jag älskar ju , som du vet, landet. Maten. Värmen. Mentaliteten. Badet. Gillar dock inte pool. Känns fräschare med havet. haha...
Vart på Kreta ska ni? Vi åker ju nästan uteslutande till pluttbyar och letar oss in till de större städerna för någon utflykt eller så... Och nu på senare år har vi till och med skippat det och håller oss i det grekiska lugnet.

Svar: Ja vad kul att läsa från nån som har lite erfarenhet. Vi ska till Kolimbari, ganska glesbefolkad liten ort och utan möjlighet till shopping. Ganska lugnt område med andra ord men med aktiviteter och underhållning på hotellet, lagomt för oss och så får barnen sin del av poolbadandet. Vi är ju egentligen inte så sugna på att ligga rakt upp och ner och bara sola och inte göra något men eftersom jag inte vet hur jag kommer att må så bokade vi bara en vecka och funkar detta så planerar vi större nästa gång med möjlighet att uppleva detta fantastiska land mer.
Åsa Lundgren

Kommentera här: