Biofilmer i APRIL

Glömde visst att publicera förra månadens lista - fy mig :-)
 
Den 6:e april
 
Tre föräldrar kommer på sina tonårsflickor att ingå en sexpakt inför skolbalen och den ska stoppas till varje pris.
Jag gillar lättsamma komedier men denna tror jag är lite för lättsam för min smak.
Amerikanska komedier har ju en förkärlek till kiss och bajs humor och det har man ju förstås fått med på ett hörn i en absurd situation men annars så :-).
 
 
Den 6:e april
 
Har hört att denna skräckfilm ska vara sevärd, handlar om en familj som försöker överleva på en gård under total tystnad för att inte väcka rovdjursinstinkten på det väsen om finns där ute och som triggas av minsta ljud.
Jag har liksom för mig att jag sett något liknande tidigare men minns inte namnet på den filmen, dock tror jag att den här kan bli riktigt bra med bland annat Emily Blunt i huvudrollen.
 
 
Den 12:e april
 
Dwayne Johnson spelar primatologen Davis Okoye som jobbat med en smart gorilla under några år men utan Okoyes vetskap så utsätts gorillan för ett experiment som spårar ut, och det är inte första gången.
Därför kan vi vänta oss att filmen spårar ur en aning också när gorillan sedan möter det andra experimentet och en stad ska slås sönder. Detta hade jag knappt ägnat sekunder på om det inte vore för att filmen är snyggt gjord och Dwayne Johnson himla bra och kommentarerna rätt roliga faktiskt.
 
 
Den 13:e April
 
Det var längesen jag såg Bruce Willis ha huvudrollen i något seriöst och här har han fått chansen i remaken från 1974 (då hade Charles Bronson rollen)
Handlar om en man vars familj blir brutalt överfallen i sitt hem och hans frustration över att polisen inte finner de skyldiga så ger han sig ut efter dem.
Jag vill ju så gärna att den här filmen ska vara bra men håller den?
Det får man bara svar på om man ser den :-).
 
 
Den 20:e april
 
Disney levererar en film baserat på en bok som har en dotter och far relation i fokus.
Pappan som är vetenskapsman försvinner och dottern får hjälp att ge sig ut i universum att leta efter honom.
Man hoppas ju på lite magi kring det här och det lyfter ju lite extra med skådisar som Oprah Winfrey och Reese Witherspoon i rollerna men kritiker sågar den en aning.
Man kanske ska låta bli att lyssna på dem bara.
 
 
Den 20:e april
 
Intressant skäckis om hur Sanning eller Konsekvens blir en till en mardröm för dem som spelar med i det men vägra säga sanningen eller göra konsekvensen. Rätt bra scener i trailer.
 
 
Den 20:e april
 
Den här har jag själv inget intresse för men fyndig titel :-)
 
 
Den 25:e april
 
Vet knappt vilka jag sett eller inte sett av Avengers och absolut inte i vilken ordning men de är snyggt gjorda och i den här har man plockat in ett större gäng superhjältar.
 
 
Den 27:e april
 
Joaquin Phoenix spelar en gammal krigsveteran och FBI agent som numera får uppdrag av anhöriga till försvunna personer, många gånger barn som utnyttjats sexuellt och ser till att förövarna får sitt straff. Stark film.
 
 
 
 
 

Kommentera här: