Recept och tips

Det är frustrerande att ha fått tillbaka energin men inte kunna använda den.
Att stå eller gå gör hela tiden ont och jag som har huvudet fullt med små och stora projekt.
Det blir en frustration som liknar ingenting.
Men jag valde bort att sitta hemma och tycka synd om mig själv och tog bussen till Birsta City i måndags och lunchdejtade en av mina svägerskor (Angelica).
På kvällen var jag hem till min andra svägerska Marie och tog igen lite missat skvaller.
Det gjorde min dag.
Bästa medicin är att vara med nära och kära.
 
 
Resten av veckan har varit svårplanerad, har fått en försämring i nacken som begränsar mig. värk i ländrygg begränsar mig ytterligare och värk i hälar på det. Nu har jag kontaktat doktor och väntar på tid - kan ju inte ha det såhär längre och jag vägra bli hemskickad igen med orden att det går över.
Däremot så har jag ändå fått mycket gjort hemmavid. Jag älskar ju att sortera så jag går loss bland lådor nu.
Tog en kaffe hos mor i tisdags och blev kvar hos henne och skurade rent kylskåp och skafferi åt henne.
Som tack fick jag en himla massa smått och gott från hennes kyl och skafferi medd mig hem så jag passade på att göra min egna musli för första gången.
Havregryn, chiafrön, pumpakärnor, solroskärnor och valnötter las på plåt, ringlade agavesirap och lite rapsolja över och in i ugn på 200 grader i 15 min. Blandade in torkade blåbär efteråt. 
Det är ju dock bra mycket enklare att köpa sig paket nyttigheter än att hålla på såhär men allt i livet ska testas :-).
 
Ett annat tips jag har är detta SKÖLJMEDEL.
Jag skickade maken att köpa ett speciellt sköljmedel och han köper fel och kommer hem med denna men attans så RÄTT det blev. Den har nämligen samma doft som mitt favoritsköljdmedel som Comfort hade för några år sedan men tog bort det ur sortimentet lika fort som det kom.
Nu vill jag tvätta ALLT här hemma. 
Sånt här gör mig tokglad.
Jag är lättroad :-).
 
 
 

Kommentera här: