Mackoman

En mackoman är en person som älskar mackor.
Jag är en mackoman, skulle kunna leva på det i dess olika form...lätt.
Men eftersom det inte är det bästa för min kropp med all gluten så måste jag strypa intaget.
Hitta bättre alternativ.
Det har inte bara att göra med att jag lättare kan gå ner i vikt då utan också för att ett minskat inttag gluten också skulle få hela mig att må bättre.
Lymfan flyter lättare på och vissa krämpor kan ge med sig.
Men jag är inte benhård när det gäller detta men väljer klokt och det är banne mig inte lätt.
Det är typ min enda last.
Hela familjen har faktiskt gjort en deal på att vi ska minska på socker också och jag tror på att tillsammans är stark. Snart får vi till det här med träning 3 dagar i veckan också.....lite trög allihopa där känner jag. Vi skyller allting på snön, det är snöns fel att vi inte orkar :-).
I veckan har jag testat den nya vinägrett såsen med smak av tomat och ingefära och bitar av ruccola och paprika - satt klockrent till den lunch jag hade gjort ordning med ris, tonfisk, ruccola och gul paprika.
 
Jag har inte fått till något pass på gym än som sagt men jag drack en celsius idag - vilket är min andra celsius  bara på en hel månad - det ihop med dagens sol gav mig galet med energi så jag städade upp i sönernas rum......noga.
Max är dock jätteduktig på att hålla rent och snyggt på sitt skrivbord - fick till och med rengöringskit för datorer i julklapp och blev jätteglad. Men det är ett litet rum som delas av två bröder och kompisar som övernattar så det blir snabbt dammigt. Klippte dessutom hunden här i veckan och alla flygande strån håller fortfarande på att landa tror jag och jag sliter ont med att hålla efter. Älskar hundar men absolut inte hundhår.
Kunde jag så skulle jag göra min lilla håriga cockerspaniel till nakenhund :-).
 
 

Kommentera här: