Varmt varmare varmast

(null)

På sina håll är det 32 grader varmt och jag har nog aldrig svettats så mycket. Faktum är att svettas jag inte bort 5 kg nu denna vecka så blir jag förvånad. Det rinner svett i allt man gör, räcker med att sitta stilla.
Det är ju faktiskt stor skillnad att ligga vid en pool och kunna svalka sig med både dopp och drinkar, jämfört med att skura badrum och laga mat i litet varmt kök.
Ebba har varit med sin kompis L i stugan i 2 nätter och längtade nu hem till sin lilla familj så ikväll hämtade vi hem henne. Med i bilen var också bonusbarnbarnet Alissa som ska sova hos oss i 2 nätter. Vi käkade middag på McDonalds och sen gjorde vi en runda på Dollarstore. Mamma nöjd!!
Avslutar mina sena kvällar på balkongen, en fördel med att bo 3 våningar upp är att det är relativt myggfritt men framförallt så är det svalt där. 
Inatt sover Alissa lite oroligt så medan jag tröstar och väntar på att hon ska falla in i sin skönhetssömn och jag i min så passar jag på att blogga. Klockan är halv fyra så jag gissar att jag kommer att se ut som en säck potatis i ansiktet imorgon!!

Kommentarer:

1 Linda/Candygirl:

Jag lär väl snarare ha plussat på mig fem kg trots allt svettnade... vi lagar så god mat i sommar så mums...

Vi har inga mygg alls. Det har börjat komma lite knott sent på kvällarna, men dom håller bara till under bordet så där tänder vi en myggspiral så är vi kvitt dom.

Kommentera här: