Fota och rita

 
Idag var jag hemma hos familjen Trygg där lilla ALVA 16 dagar skulle fotograferas.
Hon skötte sig alldeles perfekt då jag for runt med kameran, hon sov så sött. Har dock inte gått igenom alla bilder än men den här tog jag med min mobil - så söt så.
 
 
Den här familjen bor ju i vårt förra hus så det är ju lite kul ändå att kunna få sitta där igen och äta middag på vår älskade altan. Min bror Marcus jobbar borta under en tid men Angelicas bror var där idag och de bjöd på en härlig tacomiddag. Angelica gör en såååå god egenmixad guacamole på 2 avocado, 1 dl creme fraiche, 1 pressad vitlök, salt och peppar - inga konstigheter men så sjukt god ändå.
Min dotter och hennes tremänning gjorde oss sällskap för min egen make och båda sönerna är också på jobb, den tredje sonen hos sin kusin. 
Vi blev kvar till sena kvällen eftersom vi fick sällskap av min kusin som kom på kaffebesök också.
En ljuvligt skön sommarkväll.
 
 
Måste få visa den imponerande teckning som min 10 åring gjort - hon fyller 11 år om en månad.
Hon har ju verkligen förstått det här med skuggning och hur ljuset faller. Flätan till vänster är så proffsigt gjort, jag älskar också att teckna men där slår hon mig på fingrarna - jag blir riktigt stolt. Att rita en näsa är tamejtusan svårt. Alla vi som har försökt oss på att teckna ansikten vet hus svårt det är med att få det verklighetstroget, som 3D.
Jag tecknar mer roliga karaktärer. Hon har verkligen hittat sin grej, hon inspirerar mig!!!

Kommentera här: