Vinter/Vår

(null)

Ut med hunden imorse i 17 minus och det som var tänkt att vara en snabb promenad blev 45 minuters snack med mina trevliga grannar utomhus istället. Frös om varje del av kropp och smög ner under ett varmt täcke efteråt. 
Vovven Bonnie snarkade sen högt i sin bädd men jag är säker på att hon fejkade för att slippa gå ut igen 😉
Vintern må vara på sin topp nu med snö och kyla men jag har köpt hem en bukett tulpaner som står på köksbordet och påminner om våren. Jag har inte lessnat på vintern än men visst längtar man efter droppande tak, fågelkvitter och hundbajs som tinar fram. Våren är extra efterlängtad i år - är galet trött och längtar efter att få känna mig full av energi.

Idag har jag burit ned min jul till källaren och nu smider man planer för att inreda nytt här hemma. Har gjort en lååång lista på saker jag vill köpa. Måste visst panta många burkar 😉
Boktips: vi brukar läsa högt för barnen så ofta vi kan...orkar men just nu är det bara jag som läser ur varsin bok för Max och Ebba och jag märker att det är lätt blanda ihop de läskiga historierna men de verkar lovande båda två. 
Rum 137 och Glasbarnen

Kommentera här: