Vila och lite gott på det

(null)

På en skala ett till hundra så är jag någonstans där i mitten nu och balanserar med min förkylning. Ibland försöker jag lura den genom att ignorera den men det går sällan bra. Så förra veckan gav jag upp lite och sov mest, det har gett ett bättre resultat. 
Timråbo överraskade oss hyresgäster med kort varsel och bytte ut våra duschslangar och satte dit nytt på våra kranar för att spara på vatten. Blev toppen. Vi som är vana att bo i hus hade innan jul tittat ut ett dyrt duschset som vi som tur var aldrig köpte då. 
I hyreslägenhet är det ju bara att slå en plingeling när något inte funkar - hur kunde vi glömma det 😊

Ebba har varit farten denna vecka och bakat gott till familjen. Hon är enormt duktig tycker jag för sina 10 år - inga enkla muffins här inte.
Solskensbullar/vaniljbullar och sin första egna rulltårta med egengjord chokladkräm - bravo.

Hon hade dessutom ett toppentips: linda in mobil i plastfolie så skyddar du din telefon om du vill scrolla bland recept, byta låt eller svara då det ringer. Kanon!!  Själv brukar rulla köttbullar och försöka svara med näsan då det ringer. Behöver en Ebba i mitt kök som har lite nytänk hihihi

Kommentera här: