Brorsdotter och Sparrisbroccoli

 
Ett älskat lilltroll - min brorsdotter Lea 1,5 år.
Hon har sovit hos oss i 2 nätter nu när hennes föräldrar har lite obekväma arbetstider men det har gått hur bra som helst eftersom hela min familj är involverad i henne när hon är här. 
Idag hämtade vi på dagis och hon åt gladeligen kycklingkorv till middag - kan vara för att vi applåderade och jublade efter varje bit hon åt, hahaha.  
 
Jag har varit piggare idag och haft mycket mindre ont i nacke och rygg men det har tydligen ramlat ner i fötterna på mig nu så idag har jag haft plågsamt ont i hälarna istället och min svullnad på fötter är hårt.
Har ingen aning om varför men jag gissar massor eftersom det är sån jag är.
Grubblar mig grå över varför detta har kommit och stört mig i min vardag just nu.
Är det för att jag gjorde en 2 veckors paus med gurkmejan?
Är det för att jag inte varit tillräckligt aktiv de senaste 2 veckorna?
Är det för att jag stått för länge i längre stunder som tex när jag lagar mat?
Är det för att jag ökat i vikt?
Äter jag galet fel kost?
Har mitt ödem blivit sämre eller är det hälsporre?
Har jag fått en till obotlig sjukdom och kommer att tappa mina fötter om 33 dagar ?
Jag ogillar verkligen att inte veta varför.
 
Har tagit 3 kortare promenader med hund idag men eftersom jag går så förbaskat sakta så blir jag ute i frisk luft rätt länge - det behövs. Kanonväder idag så jag vistas gärna ute då. 
Rätt lagomt med snö nu och lagomt kallt med 4 minusgrader. Stanna där, vinter.
 
Dagens tips från MIG till ER:
Testa den sjukt goda sparrisbroccolin.
Jag gillar ju både ock så denna kombination var ju kanon.
Har kokat dem i 10 min och med knaperstekt bacon blev det ett grymt lyft till den lax vi åt i helgen.
Supergoda att dippa med också om man vill ha ett bättre alternativ än chips. 
 
Dagens favorit:
Älskar min egengjorde dörrkrans i all sin enkelhet.
 
Dagens minus:
Vad det känns rätt att plocka undan julen men ack så tomt och trist det blev i fönstren. 
Måste skapa skön vinterstämning här hemma nu utan adventstakar, julstjärnor och söta tomtar.
 

Kommentera här: