2017 Återblick

Januari 2017:
Startar upp träning och bättre kost som alltid efter nyår då man lessnat på julmat. Mycket fotboll med sonen, en härlig utekväll med en vännen Cicci, många fina utedagar med familjen men allra mest en himla mycket packande inför en kommande flytt.
 
Februari 2017:
Ett av de större ögonblicken detta år var när Mogge blev morfar och jag alltså fick ett bonusbarnbarn.
Det i sin tur betyder att vår Carro blev mamma - det var minst lika stort i hjärtat. En fantastisk upplevelse och lilla Alissa är förstås vårt hjärtegull på alla sätt.
Ett annat stort ögonblick var när vi fick skriva på ett hyreskontrakt och ÄNTLIGEN efter ett års väntan fick vår lägenhet på Platåvägen. Det packades ännu mer men en tjejfest var jag iväg på när jag kunde släppa flyttkartongerna.
 
Mars 2017:
Härliga Mars - pimpelfiske var en rolig dag att minnas tillbaka till. Två 50 årsfester denna månad - en för svägerskan Marie med en stillsam middag och sångtävling och sen en för min Kusin Nicklas - en hejdundrande fest med sång och dans i större lokal.
Bäst denna månad var ändå att vi ÄNTLIGEN fick sova vår första natt i vårt nya hem på Platåvägen.
 
April 2017:
Vi har många släktingar att fira under året - en av dem denna månad var Lea på hennes 1 årsdag. Hon och hennes föräldrar flyttade nämligen in i vårt gamla hem denna månad. Hennes pappa är ju min yngsta bror och hans 30 årsdag firade vi denna månad också med klackarna i taket i hyrd lokal. Mycket rolig fest - min make vann danstävlingen och jag kan säga såhär - han har fortfarande ont i ryggen sedan dess, haha stackarn men vad gör man inte för att få vara bäst ;-). 
Min son nr 3 fick glasögon - sötis. Och jag själv kämpade på med träning på stargym ihop med svägerskan A.
 
Maj 2017:
Fler födelsedagar firades i släkt - min egen son fyllde 11 år och ihop med sin kusin som också fyllde 11 år så de fick biljetter till Friends Arena för att åka med sina pappor och se fotboll Sverige-Frankrike.
Vilken match. Vilket minne.
Sedan firade vi en till 50 åring i släkten - min systers man. Fest i trädgården.
Fixade ordning mitt gamla rum hemma hos min Mor till ett gym åt henne, renoverade den från golv till tak och sedan fick jag problem med nacke och rygg som följd. Har varit hel knas i kropp sedan dess med mycket värk men visst sjutton var det värt det - mammi blev ju glad :-)
Det som blev riktigt tråkigt denna månad var när Ebba fick galet ont i magen och fick åka in akut och ta bort blindtarmen. Det slutade bra men det var sjuuukt jobbiga timmar för mig som mamma också. 
 
Juni 2017:
En skolavslutning och sedan en student att fira samt en 20 års fest för barnens kusin William.
Vi bara fortsätter fira våra släktingar men det är vansinnigt roligt att ses.
Midsommarafton var en av de bättre vi haft men ett storslaget firande hos Mor med syskon och familjer.
Tjejkväll med svägerskan och våra döttrar - bara mys.
 
Juli 2017:
Vi var på Alissas dop - fick ett så fint generations kort på mina älsklingar.
En supertrevlig kväll med mina favoritsvägerskor och sedan en minst lika kul kväll ihop med våra vänner Cicci och Danne när vi på min 42 årsdag hade en helkväl på Härnösands stadsfest.
I juli slog vi också ihop våra familjer plus några till för att klättra upp på Skuleberget - det var nog årets utmaning. Gud så sjukt jobbigt det var men härlig känsla på toppen. Jag kände mig stark som fixade det trots mina förutsättningar med mitt lymfödem.
Det blev 4 dagar i Jang i stuga med familjen också under den här månaden. Min Mor och hennes man i stugan bredvid. Underbara dagar i lugn och ro. Julimånad var superfin.
 
Augusti 2017: 
Äldsta sonen fyller 22 år och den yngsta i familjen fyller 10 år. Hon fick slå på stort med fest i lokal.
Skolan börjar igen och jag och maken firade vår 8 åriga bröllopsdag med att åka MS medvind som maken dessutom fick äran att köra nån halvtimme. Det syns på bild hur han njöt, hihi.
 
September 2017:
En fantastisk dag på Södra berget med nära och kära, alltså vi har verkligen alltid roligt när vi ses - grillade hamburgare och gick tarzanstigen med barna.
Firade vännen Dannes 40 årsdag hemma hos dem och min son nr 2 fyllde 21 år och han firades också men inte på samma fest, haha. 
 
Oktober 2017:
Älskade fina mamma och vi döttrar plus syrrans dotter firade mamma med att gå ut och käka på Pinchos. 
Vi är verkligen duktiga i vår familj att hitta på saker, det blir många skratt och en hel del skvaller ;-)
Halloween firades också stort och nykomlingen i familjen fick en fin halloweendress från oss.
De där två läskiga brudarna på bild är min dotter i vit peruk som var på en halloweenfest med vänner.
 
 
November 2017:
Jag har ju lite svårt för det här med att inte hjälpa till så när maken har varit i vårt gamla hus och hjälpt till med att renovera min brors kök så har jag varit där också och hjälpt till med det jag kan. Är det inte renovering så har vi varit barnvakt ofta och det gör vi såååå gärna. 
Vi fick dessutom vara barnvakt till Mogges barnbarn Alissa som sov över för första gången hos oss. Det gick ju hur bra som helst och det gör vi gärna igen och igen. Har ju även Ebba och Max som gärna hjälper till.
Vi hängde på ut till krogen också när några släktingar skulle ta fart dit - allt var kul tills på hemvägen då taxichauffören körde på en älg som dog och jag tappade min iphone i tumulten men tack och lov inga människor skadade.
Tyvärr hade jag under November min topp av dålig hälsa, otroligt mycket värk i kropp som jag inte förknippar med mitt lymfödem och fick på det nackspärr. 
 
December 2017:
Jag tror jag sov mig igenom mitt december. Har sällan varit så tömd på energi. Värk i kropp har fått mig helt av banan och jag har faktiskt funderat allvarligt på vad sjutton det kan vara som är så galet i min kropp. Vid minsta ansträngning har jag känt mig helt utmattad efteråt. 
Julen var denna månads stora höjdpunkt - Alissas första jul. Kärlek.
Mycket kärlek hemma hos min lillebror som jag beundrar så. Han och hans sambo samlade oss alla i huset och visst är det lite lustigt att trots att vi flyttat från vårt hus i år fick återvända och fira jul där igen.
Älskade och tokiga släkt - så glad jag är att jag har er. Ni har verkligen förgyllt mitt år. Efter tidigare år som varit extra tuffa så förtjänade familjen bara en massa roligheter under detta år och umgås med dem vi har så nära våra hjärtan. 
Förbaskade hälsa bara som gör att jag får ta mig framåt i motvind men jag ser fram emot 2018 och mina möjligheter att vända det också till det bättre.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: