Från snöstorm till extrem kyla

(null)

När snöstormen gjort sitt så kom visserligen solsken men också extrem kyla. 
Imorse hade vi 24 minus, sådär kallt så leendet fastnar när man ska ta en selfie 😊
Men när jag gick ut med hunden så frös jag ändå inte lika mycket som man kan göra när det är 10 minus och blåst. Tog ut hunden på 2 promenader till idag och jag behövde rasta mig själv minst lika mycket. Inte för att jag gör mina behov utomhus då, haha men för att få frisk luft och röra på mig. Känner fortfarande av den där tröttheten, orkeslösheten trots att jag inte längre är förkyld. 
I lördags ryckte jag upp mig och for med maken och shoppade lite - bland annat tröjan på bild till sonen. Ebba fick ett par byxor, hon växer snart om mig och vi rensar ständigt bort kläder från garderoben. Max har redan växt om mig. Visserligen är jag bara 154cm så det gick fort men så stora barn man fick plötsligt 😊
På lördagskvällen tackade vi ja till en inbjudan hem till goda vänner och det var riktigt skönt att slippa göra ännu en kväll i tv-soffan.
Fast det tog vi igen under söndagen för då orkade vi inte göra annat än att se tv igen - det är mitt söndagsfejs på bild där. 
Osminkad, halvtrött och tacksam för att man har många fina människor i sin närhet.


Kommentera här: