Familjen på väggen

 
Jag älskar foton och collage - men jag kan inte bara göra en beställning och sätta upp på vägg utan det blir ett jättestort projekt. 
Jag har funderat i månader på vart och hur jag vill ha det.
En kväll satt jag mig och gjorde en ritning, sedan tog det mig 5 timmar att leta rätt foton och färdigställa dem och sedan skicka efter.
www.ica.se hade 50% på en hel beställning och istället för att välja canvas så valde jag att göra förstoringar i ett för mig nytt material som kallas för forex - ett hårt skumgummimaterial. De är som hårda plakat.
Blev jättesnyggt och framförallt hälften så billigt som canvas och rabatt på det.
Eftersom jag varit noga med måtten så kunde jag också räkna ut hur långa tavellisterna skulle vara - inte helt lätt att hitta 110 centimeter långa vita för ett bra pris. 
I samma veva som leveransen kom så stötte vi på rätt tavelister på coop i birsta där de sålde ut dem för 79:- styck. Köpte 3.
Så upp på vägg kom alla våra 5 barn med alla viktiga siffror från födseln samt roligt de sagt som barn.
På andra raden har vi vårt bröllopsfoto, hela familjen utom Carro som har egen familj numera men till höger är hennes dotter Alissa (barnbarnet).
På tredje rad är Max och Ebba i collage från ett favorit moment i livet. Älskar deras olika fejs. 
Jag älskar att jag kan flera gånger om dagen stanna till och njuta av det här.
 

Kommentera här: