Julafton 2018

(null)

Jag med min Mogge - tillsammans har vi 5 underbara barn, varav den äldsta - Mogges dotter - har sambo och en liten Alissa också. Vi tog och julade igång det hela med en ordentlig julfrukost hemma hos oss på julaftonsmorgon och sedan vidare hem till min bror som bor i vårt gamla hus på 170 kvm. Så där fick också resten av syskon med familjer plats. Dock firar inte min äldsta syster med familj sin eftermiddag med oss.

(null)

Men vi var ett gäng på 14 vuxna och 8 barn och min bror Marcus gick all in och såg ut som tomtefar själv och i sällskap av oss i deras stora kök så förberedde han noga och omsorgsfullt den goda julmaten. Han och hans sambo Angelica hade verkligen sett till att skapa julstämning och ta hand om oss julfirande folk. Lite gitarrspel och sång blev det. Min dotter Ebba sjöng så fint och hennes kusin likaså med en låt på keyboard -  så himla fint och det blev en så mysig dag och kväll.
(null)

(null)

(null)

Tomtefar kom också - några barn för stora för att lura ytterligare ett år och 4 barn för små för att fatta vem som klev in som tomte i år. 
Stor släkt och lång julklappsutdelning, och vi vill gärna se vad var och en får. Vi vuxna ger också varann julklappar och det är minst lika roligt eftersom det ligger mycket tanke kring klapparna vi ger varann.
Ja det är nog inte för intet vi är så hårt sammansvetsade i vår familj - vi är ganska tydliga med vår kärlek till varann oavsett om det är i klappar, kramar, ord eller handlingar. Julen blir lätt magisk när vi alla är samlade och det fina är att vi är rätt nära varann när vi inte är på samma plats också.  ❤️❤️

Kommentera här: