Hund och bak

(null)

Kanske inte så lyckat att göra collage med en infekterad hundnos och julbak ihop men det sammanfattar min dag rätt hyfsat.
Vår 8 åriga cockerspaniel Bonnie hade plötsligt en infekterad nos som alla i familjen missat starten på eller så gick det rasande fort. Jag ringde veterinären direkt imorse och hon fick komma - infektion är det helt klart men varför vet vi inte. Bedövning och skorpan togs bort, rengjordes och det ska vi greja med en vecka och hoppas det ger med sig. Detta lilla äventyr gick på 2000:- trots försäkring men ska kolla med Folksam om det verkligen stämmer.
Hon är pigg som vanligt i allafall och det är ju skönt. 
Vi drog igång lite bakning av kakor på kvällen - det är lite att utmana ödet när man inte får frossa men jag älskar ju att baka och det är ju en trevlig tradition som jag har svårt att släppa - särskilt när traditionen är så god, hehe.
Kolasnittar, saffransnittar och Stockholmskakor. 
Jag åt en kolasnitt och lät bli de andra...tillåter mig att smaka, men jag räknar kalorier och de tar snabbt slut om jag fortsätter.
Det lärde jag mig snabbt igår då jag skulle äta årets första julskinkmacka med senap och förlorade mig en stund tills jag ätit tre stycken  och kalorierna passerade min dagliga gräns. Självvalt och inget att sucka över eller ens känna det som ett misslyckande. Jag har inte blivit en tjockis över en dag - jag lär mig - nu köper vi inte hem julskinka förrän till julafton så blir det enkelt att dricka nutrilett igen!!

Kommentera här: