Skolstart och Bröllopsdag

(null)

Ett långt och skönt sommarlov är över och nu tillbaka till skolan igen. 
Båda barnen hade sovkompisar hos oss så de kunde kicka igång första skoldagen tillsammans. Max börjar i 6:an nu och Ebba i 5:an och både kom hem helnöjda med sin dag. Jag hade bakat kärleksmuffins så de skulle få extra gofika efter att ha avverkat sin första dag samt att jag och maken dessutom har vår bröllopsdag den 22:a augusti - det måste firas också förstås.
Vi har varit gifta i 9 år och firade vidare med en god middag inne i stan. Det var ingen bra dag att räkna kalorier på men annars sköter jag kosten rätt hyfsat. Har lite dåligt tålamod bara men jag märker tex att jag har mycket mindre svullnad på fingrar nu samt fötterna har minskat något. Det märkte jag när jag plötsligt kunde få på mig ett par skor från ortopedtekniska som jag inte kunnat haft på flera år. Det besvärliga med att leva med lymfödem är att jag redan imorgon kan ha en dålig dag och inte få på mig skorna igen

Kommentera här: