Hej Piteå

 
Den 23:e juli kom vi fram till Piteå Havsbad som jag hört så mycket gott om och med all rätt.
En riktigt stor men bra camping.
Vi kollade in havsbadet direkt men det var kväll när vi kom dit. Dock varmt i vattnet och lite folk.
Jag gillar att mina barn är så orädda. 
Max cyklade omkring själv och tränade på att cykla på bakhjulet med andra på camping, medan Ebba bjöd sin norska granne på en cola och plötsligt satt de och ritade ihop och sedan gjorde de gymnastik på gräsmattan. De förstod inte alltid varandra men då pratade de på engelska. 
Det är precis sånt här som gör semestern lite mer minnesvärd.
 
 
Jag smuttade på lite rosevin som jag fått av Mammi på födelsedagen och det blev en hel del yatzy på kvällarna.
En sen kväll skulle Ebba och jag på toa och fick se en igelkott på nära håll. Det har inte hänt mig på flera år och för Ebba var det första gången. Det var riktigt roligt att få uppleva ihop och de är ju sååå söta.
 
Förutom uppträdande av kända artister som kostar för mycket för oss så har de en hel del aktiviteter - en del gratis, andra inte. En kväll spelade vi både minigolf och bowlade och gick därefter till det lilla tivolit så det åt ju upp lite pengar men kul var det.
 
Och vi är ju en rätt rastlös familj så efter 2 nätter på ett ställe så vill vi se annat. Vi borde kanske lära oss att koppla av mer men det gör vi lättare i en stuga. Har man husbil så vill man liksom ut på vägarna och passa på att se mer av Sverige.
 
 
 

Kommentera här: