Trögstartad

Skriv inläggstext 

Att tänka sig frisk - inte alltid lätt att övertala en sjuk kropp att göra saker i motvind i hopp om att må bättre sen.

Jag är beroende av att vara aktiv men min kropp svarar inte på det som jag vill just nu.
Istället för att promenaderna ska ge energi så kommer jag hem och kastar mig ner i soffan lika slut som om jag sprungit istället för att ha gått.
Jag fixar inte gym eftersom enbart promenad triggar igång utslag på kropp. 
Jag lääääängtar så till gym men måste vänta in mig i rätt läge så ett pass på gym ger den effekt jag vill ha - ett fungerande lymfaflöde. 
Fungerar det inte så får jag större ödem och mer smärta och följdsjukdomar.
Just nu rinner det sista av sommarens långdragna förkylning ur mig så det är två steg fram och ett bakåt tills vidare. 
Klarar i alla fall av att ligga i lymfapressen varje dag nu och den håller mitt ödem mjukt och hjälper flödet åt rätt håll - nämligen uppåt.

Mycket av det jag tänkt göra denna vecka har jag fått boka av.
Har istället lagt min frustration i att laga massor av mat åt familjen - måste alltid planera för ca 8 pers då vi är 6 i familjen och 2 som ska ha matlådor, plus någon extra till bords mellan varven då många gillar att hänga hos oss.....och att äta hos oss 😊
Därför var det extra roligt när svägerskan Angelica överraskade mig istället med att bjuda på lunch i onsdags.
Det blev en heldag ihop, plockade in årets sista hallon i ihop också efteråt på min gamla gård och sedan hämtade vi upp hennes dotter på dagis som håller på att skolas in.

På bild ser ni också min genväg till mor - det gula huset är deras garage - där fick jag mig en kaffe i tisdags då jag mådde som sämst i kropp - ja inte i garaget då utan i huset såklart - men där fick jag gnälla av mig en stund så man orkar kriga vidare.
Man är ju dessutom i en kamp om vikten och jag håller mig på banan...inte på frukten banan utan på baaanann. Ni fattar.
Vägning måndag - nått roligt ska man väl få hålla på med, att gå ner i vikt är min stora hobby, har ju hållt på med det nästan hela livet 😊




Kommentera här: