Ris och ros och tips

 
Äpplet på bild har min son Max 11 år ritat. Han tecknar sällan men när han tecknar går han all in :-) Denna teckning fanns upphängd på skolan och jag såg den när jag var där på föräldramöte i veckan. Jag blir otroligt glad och stolt över att jag ser att när han väl sätter sig och tar sig tid så märks det också han har det lilla extra.
 
Test nr 2 av celsius denna vecka - jättegod men jag gillar den andra smaken mer - dragonfruit.
 
Äppeldryck är något jag gör nästan varje år - ner med ca 6 liter äpplen med kärnhus och allt ner i en hink. Häll i ca 6 liter vatten utblandat med 1 msk vinsyra och 1 tsk natriumbensoat. Låt stå i 3 dygn och rör om då och då.
Sila och rör i ca 4 dl strösocker och sen häll på flaska.
Suuuuuupergod!!!
 
Vi gillar överraskningar - varje månad får vi ett paket från Testagram för 99:- inklusive frakt som innehåller nya prova på produkter. Månadens höjdpunkt.
Så vi ville prova på Junior bakbox - vilket fiasko.
För 249:- plus frakt för 49:-  fick vi produkter som motsvarade hälften av priset.
Stod att basvaror som mjöl och strösocker ska man ha hemma med det skickades med i en liten mängd ändå ungefär som en utfyllnad av priset, ett recept med bild som inte motsvarade receptet.
Den här prenumerationen avslutar vi kvickt.
 
 
 

Kommentera här: