Förra veckans middagar

Jag går gärna loss i köket eftersom jag älskar att laga mat. 

Jag lagar till ca 8 pers och när jag har mycket värk i kroppen så är det liksom skönt att ägna tankarna åt annat och få vara kreativ ändå.
Och mat måste vi ju äta så 😊
Har ägnat veckan till att ta vara på det jag hade i frys, testat nya produkter samt gjort extra många matlådor. 
Fotade inte alla rätter men nästan 😊

Måndag
Kycklingtaco kryddad med en ny påse från Santa Maria samt testade en ny mango salsa till. Supergott.
Gjorde även en kycklinggryta med Sweetchili smak med pasta till.
Sedan lade jag ner fläskkotletter i en lergryta ihop med potatis, morötter, gul lök som fick stå i ugn en timme.

Tisdag:
Gjorde en kycklingpaj på gårdagens rester.
En lax taco testades idag med en ny kryddblandning från Santa Maria.
Även potatis och fiskpinnar med denna goda romsås som jag gör på 1 burk créme fraiche, halv dl majonnäs och en burk röd caviarmix.

Onsdag:
Gårdagens rester av lax gjorde jag en fantastisk laxgratäng utav med potatis och mycket dill, matlagningsgrädde. Riven ost på. Ingen avancerad.

Torsdag:
Då gjorde jag en sådan där makaronilåda, tärnad korv och bacon och blanda ihop likt en gratäng och in i ugn. Använde mig av en påse korvstroganoffmix för smak och enkelhetens skull. 

Fredag:
Jag gjorde min såååå goda köttgryta gjord på högrev som vi frossade i.

Lördag:
Då köpte vi hem mat från Ming Palace och åt 4 små rätter. Mums!!

Söndag:
Maken serverade sina goda kycklingfajitas

Kommentera här: