Den 1:a september

Härliga september - en bra månad väntar.
Vägt mig och mätt mig - har gjort 2 wrappar från IT WORKS www.wrappar.se den senaste tiden och jag har gått ner i centimetrar på armar, midja och vänster ben medan höger har ökat. Har faktiskt känt och sett att höger ben inte riktigt hänger med så jag måste ha lite koll på det nu så inte ödem ökar ännu mer eller fastnar längs sin väg uppåt.
Har inte lika ont i kropp denna vecka ialla fall....njuter.
 
När man är sjuk så är det lätt att känna att man bara vill sova bort dagarna.
Hösten däremot brukar alltid kicka igång mig, då är luften frisk och jag hittar kraft och inspiration.
Jag får helt enkelt bätttre dagar.
Då är det plötsligt lätt att vilja göra mycket och svårt att bromsa in i tid - min kropp orkar inte hålla samma takt som min hjärna.
Så när jag haft bra fart så får jag lugna ner tempot en tid och det gjorde jag igår UTAN dåligt samvete.
Att planera in sin vila är svårt men klokt och det gäller även för dem utan kroniska sjukdomar eller besvärliga åkommor. Kropp och knopp håller längre.
 
Och äldsta sonen har en spännande tid som väntar nu när han slutat på Sector Alarm och går över till COMHEM.
Önskade honom lycka till imorse, kramade om och sedan ville jag öppna ett fönster och skrika ut till alla som lyssnar, hur stolt jag är över honom.
enormt skönt när det går bra för barnen.
Andra sonen kommer hem imorgon efter att ha jobbat ett grisigt långt skift med extra pass på NORDIC CARBIDE.
Ska bli mysigt att få ta en kopp kaffe ihop igen och uppdatera varann med lite skvaller.
 
Fina pojkarna mina <3<3<3
 
 
 
 

Kommentera här: