Höstligt

 
Vackra Oktober - jag älskar verkligen hösten men vet också att många människor blir deppiga av den och längtar till sommar, ljus och värme. Själv tillhör jag den lyckliga skaran av människor som blir glad av att vara omgiven av färg och andas gärna in den friska luften. Man mjukstartar mornar med tända ljus och tar vara på ljusets timmar på dagen och är effektiv, landar på i tid på kvällen i takt med mörkret.
Javisst det är tvära kast med vädret och just nu har det varit både blåsigt och regnigt men man kan ju inte bli upprörd över det varje gång - så ser livet ut. Knappast årets sista regniga dag detta - man får planera bättre och tänka om. Jag har haft turen att pricka in mina promenader med hunden precis när det varit uppehåll :-).
 
 
Imorse gick jag på promenad med hunden och stannade till ett ögonblick vid mitt barndomshem - där bodde jag åren 1979-1994 och min Mor bor kvar där än.
När man fångar något på bild så öppnas möjligheten att se fler detaljer och jag har ju lätt för att bli oerhört nostalgisk. När jag stod där imorse så tänkte jag mest på att min mamma är på jobbet och vad mycket löv som fallit. När jag tittar på fotot så kommer minnen upp istället.
Ser mig själv i olika åldrar springa in och ut genom den dörren, och att mina egna barn kan göra det fortfarande är rätt roligt.
 
 
Min kära vän (fyrmänning) Cicci kom på besök förra veckan och jag följde med henne till den tomt hon sålt i Söråker där hon själv bott en gång i tiden. Huset är inte längre kvar men de gamla bodarna är det och jag gillar ju att ta del av gamla minnen och se hur har allt haft liv en gång, höra historier som ägt rum och hur saker vi fann haft för betydelse.
Jag har gjort en djupdykning hemma också bland gamla saker jag sparat i lådor och gjort en rejäl rensning. Vissa minnen är värda att spara, andra inte. Vissa minnen vill man bli påmind om, andra inte.
Regniga dagar är bra sorteringsdagar. När kvällarna har varit fina så passar jag och maken på att promenera istället.
 
Lillasyster Ida har fyllt år och även om jag firat henne redan så var vi var hem till henne ihop med några syskon med familjer och fikade gott hembakat. På bild är det min bror Marcus med sin dotter Lea - vackra ni.
Älskar min familj.

Kommentera här: