Grattis Mammi

 
Mamma fyllde 63 år i helgen - jag och mina systrar och min systerdotter sammanstrålade för en god middag på Pinchos - det där matstället där man beställer sin mat via app med bilder på maten och får 4 eller 5 små rätter för ca 40 kronor styck att hämta upp vid disken - jääääättemätta blev vi.
Och vilka roliga timmar vi fick ihop.
 
 
Mamma fyllder ojämnt men vi skulle kunna fira henne jämt. 
Hon och hennes sambo Danne bjöd hem oss alla syskon med familjer på smörgåstårta i söndags.
Hann knappt ta bilder för jag hade fullt upp med att umgås, vi är ju ett stort gäng :-)
Tack mamma för 3 viktiga saker du lärt mig i livet:
Att kunna göra de godaste bästa hemmagjorda köttbullarna, att hålla familjen nära, och att även om livet gör ont ibland så ska man alltid ha nära till skratt.
 
På bilden ovan där våra magar skymtar så är det fotot från 1995 och jag väntade mitt första barn medan min Mor väntade sitt sista. Att vara gravid samtidigt som min mamma var kul och vi jämförde ständigt våra magar och krämpor. Jag födde Mattias 5,5 vecka för tidigt och Ida kom 1,5 månad senare och de gick sedan i samma klass och har växt upp nära varann också. 
Förutom att vi gått gravida samtidigt så har min Mor och jag alltid delat kärlek till mat och mys men också kämpat ihop med att gå ner de där extra kilona.
Vi blev ofrivilligt och plötsligt singlar nästan samtidigt slutet på 90 talet och har varit ut på många partyn och galej ihop och halvtokiga äventyr, skrattat och gråtit ihop, vi förstår varann och missförstår varann. 
Och fortfarande jämför vi våra magar och krämpor utan att vara gravida längre :-),
Underbara mamma (i bakgrunden är det min lillebror som tittar fram på bild)
Älskar dig <3
 
 
 

Kommentera här: