Det går tungt

Jag ska inte klaga på värk i kropp för jag har lyckats göra rätt och fått bort toppen av det så jag tar mig igenom mina dagar alldeles ok just nu. Mitt stora problem just nu är orken, energin, och den ständiga tröttheten.
Ändå blixtrar jag till ibland och i helgen var jag nere och röjde i förrådet - på bild är en favorittavla från pojkarnas tonår som jag köpte ihop med ett citat "It´s just a bad day, not a bad life" som satt på väggen utanför deras dörrar som en ständig påminnelse :-).
 
Trots 4 timmar i förråd så är vi långt ifrån klara - kommer fortfarande inte in i förrådet trots att jag slängt, sålt och gett bort.
Får ta djupdykning nr 2 i helgen.
I söndags var jag hem till mamma och gjorde i princip samma sak där - rensade på hennes övervåning.
Hon är i värre skick än mig i kroppen och klarar inte att röja i oordningen själv och jag är rätt perfekt person till att hjälpa till eftersom jag både har sorteringsmani och tvångstankar så jag lämnar inte stället förrän jag är klar. Tog mig hela söndagen.
 
I helgen har vi varit 8 stycken som sovit i vår lilla trea - jag trodde någonstans att det skulle bli mindre spring i vårt hem när vi flyttade från hus till lägenhet.
Vårt hem har alltid varit fyllt med släkt och vänner som umgåtts och sovit över men vi har fullt hus fortfarande på våra 80 kvm.
Men vi är vana att vara många och det fungerar faktiskt bra, jag har rutiner och resurser, de som övernattar hos oss får hjälpa till på samma villkor som övriga.
 
I helgen tog vi med 4 ungar till Leos lekland och släppte loss dem. Själv satt jag och Mogge på varsin stol och gjorde i princip ingenting. Mogge jobbar så mycket nu så det är skönt att kunna sitta ner och bara prata bort några timmar också.
 
 
 

Kommentera här: