Biofilmer i OKTOBER

 
Den 5:e oktober
 
En ny Blade runner - bokstavligen. Ryan Gosling spelar rollen som Los Angeles polisen K som finner hemlig information och vill ha hjälp av en gammal Blade runner - Harrison Ford - som varit försvunnen i 3 decennier.
Detta ryktas bli riktigt bra och helt klart värt ett biobesök för.
 
 
Den 13:e oktober
 
Jag tycker ju att Reese Witherspoon är oerhört charmig men jag har svårt att ta till mig denna komedi där hon spelar en 40 årig ensamstående morsa som efter en utekväll låter 3 charmerande unga killar övernatta och sedan får bo som gäster tills vidare. Inleder en romans med en av dem men det hela får ett absurt slut när exmaken kommer hem.
Jag ser gärna tramsiga och rara kärlekskomedier men den här känns bara tramsig tyvvärr.
 
 
Den 13:e oktober
 
Här har vi fått en spännande thriller att sätta tänderna i med Michael Fassbender och Rebecca Furgeson i huvvudrollerna. De är på jakt efter en seriemördare som verkar ha varit i farten förr och i samband med att första snön faller.
 
 
Den 20:e oktober
 
Jag älskar ju den gamla klassikern "Måndag hela veckan" och här kommer den i ny tappning med skräckfilms touch. En ung kvinna upplever samma dag om och om igen och som slutar på kvällen med att någon mördar henne och hon vaknar sedan upp till samma dag igen.
Detta leder till att hon försöker finna sin mördare innan historien upprepas.
 
 
Den 20:e oktober
 
Gerard Butler är rätt övertygande i sin roll att rädda världen från naturkatastrofer och ofta är han med i filmer där han ska rädda presidenten också - i denna har man slagit ihop de båda så gissa om det är uppskruvat till max med action, specialeffekter och bita-på-naglarna-spänning.
Ed Harris är med och briljerar samt Andy Garcia - kan vara underhållande om man gillar denna typ av film och det gör jag.
 
 
Den 20:e oktober
 
Jag hade uppfattat den här svenska filmen av Helena Bergström som att den riktade sig till den yngre generationen men det kan ha göra med cirkus temat men det känns lite klyschigt med alla karaktärerna som i en barnfilm också.
Hugo har hjärtesorg och hamnar av en slump hos en kringresande cirkus och finner glädje i livet igen.
Nja, det här är nog inget för mig.
 
 
Den 27:e oktober
 
Jigsaw är tillbaka.....igen. Hur det är möjligt vet inte polisen i filmen heller och kliar sina huvuden. Brutala mord utlovas, i samma anda som tidigare.
Lockar mig föga, jag gillar skräckfilm, inte när det badas i blod hela tiden och 50 olika sätt att dö på visas upp.
 
 
Den 27:e oktober
 
Marvel dundrar på med Thor och gänget där de möter sin mäktige fiende Hela - spelad av Cate Blanchett.
 
 
Den 27:e oktober
 
Åsså en tvåa igen då.....jag har själv inte sett ettan men barnfilmer brukar ju vara roliga :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: