Ut med det onda, in med det goda

 
Jag är född med ett primärt lymfödem men när jag föddes så märktes ingenting på mig förrän jag var vuxen.
Jag är nog född glad också och det har följt mig genom hela livet och gjort det möjligt för mig att tackla svåra saker med rätt inställning, sett flera sidor och möjligheter av en tragisk händelse eller situation.
Jag är positiv till det mesta, är spontan och älskar livet.
Idag var en svår dag för mig. Jag har haft smärta i min kropp under en längre tid och idag fanimej sög den min livskraft ur mig. Jag är så kär i livet att jag aldrig använder ordet HATA men idag känner jag i hela min kropp att jag HATAR hur min värk i min kropp får mig att må och hur den hindrar mig från att göra det jag vill. 
Har kämpat med tårarna hela dagen och då menar jag att det räckt med att säga att maten är klar så har jag haft gråten i halsen med de orden. 
På fredag ska jag till sjukgymnasten och med hopp om att han har bra svar som jag kan utgå ifrån och ge mig möjligenheten att förändra detta.
Jag har ändå gärna en sådan här pissdag så jag får ut allt på en gång - ilska, frustration, ledsamhet. 
Jag förväntar mig en jävligt bra dag imorgon som kompensation ;-).
 
 
 

Kommentera här: