Från taco till krock

 
Vi hade en alldeles fantastisk lördagkväll ihop med bonusdottern och hennes familj. 
Käkade tacos och såg på hockey på tv, spelade kort och hade gott i glasen.
Sådär spontant så bestämde vi oss senare på kvällen för att åka in till E street för mer trevligheter så det blev jag, maken, svärsonen, min nästäldsta son och min yngsta bror som for iväg på galej.
Jättetrevligt, jag fixade inte att gå loss på dansgolvet som jag äääälskar men jag är duktig på att prata så jag hade fullt upp med det istället eftersom det är ett ställe där man träffar många man känner :-) 
 
Men så när vi styrde kosan hemåt i en taxi så krockar vi med en ÄLG.
Där på deltavägen klev vi ur helt oskadda men den stackars älgen dog ögonblickligen.
Usch det kändes så sorgligt och vi var nog alla chockade men tacksamma över att chauffören tog oss oskadda ur det här. 
 
Vilken fruktansvärt slut på kvällen det hade kunnat blivit, nu blev det ledsamt ändå när man såg den stackars älgen förstås.
I denna tumult så glömmer eller tappar jag dessutom min iphone men det upptäcker jag inte förrän på söndagmorgon.
Ringt taxibolaget som inget sett så detta blev en kostsam historia. Batteriet har dött så jag kan inte spåra den heller.
Jäkla skit. Halvt handikappad utan den. 
Men som sagt - det går inte att sura över den när man känner stor lycka över att ingen familjemedlem skadade sig vid olyckan.
Bildresultat för älg
 

Kommentera här: