Familjeåkning

 
Vi gillar att åka skridskor i vår släkt - det är egentligen bara jag som inte kan åka pga mina problemfötter men jag brukar ha hunden med istället och gå några varv runt isplan.
Under söndagkväll så blev det dock bara vi i familjen och Ebbas kompis som drog iväg till plan och det blev en mysig kväll i lagomt milt väder.
När det börjar bli 15 minus är det inte lika kul att knyta skridskor eller stå på sidan av :-).
Det har överhuvudtaget varit en hel del åkande denna vecka då barnen dels har skridskor på gympan på skolan och sedan gärna åker efter skola och ibland på kvällen. Och maken har börjat spela "gubbhockey" så nu bokstavligen glider hela familjen fram genom veckorna :-) 
 
Tjejerna (dotter med kompis) har pluggat en hel del i veckan på Sveriges län och trots att provet var i fredags så har de svårt att släppa det och till frukost gjorde de Sverige av OST och pekade ut dess län, haha. Kreativt.
 
Jag  själv tar mig an en ny vecka i hälsans tecken. 
Kost occh motion har prio ett men idag måndag är det galet segt och jag är galet trött. Orkar knappt sitta på stolen.
Kanonfint väder dock så jag går nog till mig sådär vid eftermiddagen. Då får brukar jag få upp farten :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: