Landat hemma

På måndag morgon fick vi besked om att få åka hemåt.
Skön känsla att få lämna det ofrivilliga sjukhusäventyret men som Ebba sa, när man väl mår bättre så är det lite mysigt också att ligga och se film tillsammans, trycka på en knapp så kommer de med glass och få pannkakor serverade till lunch.
 
När vi kom hem så bäddade jag ner mitt lilla hjärtegull i soffan så fick hon lite Netflix time och jag gled ner i ett bad.
Man har ju själv en sjukdom och kroppen har kommit rejält ur balans och behöver tas om hand.
Men hela familjen verkar helt ur balans och efter middagen så somnade vi alla på olika håll i 2 timmar.
Man är trött både kroppsligt och mentalt.
 
Ebba vaknade av magsmärtor på natten och även
om man förstår att det är normalt efter en operation så kände jag att jag har nog svårt att avgöra om det är det eller om det kan vara en infektion i ärret.
Hon fick alvedon och efter en halvtimmer somnade vi om.
Idag har hon varit på benen, lite öm och lite besvärligt men mycket bättre.
Hon har fått så mycket krya på dig hälsningar och när man har gått igenom en hel del så värmer det att andra tänker extra på en.
 
Mormor kom med ett gulligt kort och lite pengar så Ebba kan handla något roligt när hon ska vara hemma i veckan.
Sedan kom en gemensamma vänner till oss med blommor och choklad och då fick nästan jag en tår i ögat också. Så himla gulligt.
 
Också har vi äntligen tovat ut sjukhusfrisyren på den lilla damen - stor borste och rejält med tålamod krävdes.
 
Tänkte att jag skulle vila idag men sedan gick man igång med att putsa fönster, skruva fast persienner, byta gardiner och dammtorka, och gjorde 5 tacopajer.
Märkligt hur det kan bli med tanke på när man oland bestämmer sig för att städa och bli sittandes orkeslös i soffan istället.
Kanske borde vila mer :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda:

Skönt att vara hemma igen.HOppas allt läker som det ska nu också

Kommentera här: