En blindtarmsoperation i Morsdagspresent

På lördagmorgon fick vi ställa in Ebbas fotbollsmatch för hon kände sig inte kry, magen krånglade under hela dagen och hon kräktes kl 17.

Jag trodde det var magsjuka men magen var i olag under hela kvällen och det oroade mig något men det var på en nivå där hon ändå kunde sova. 
Dagen efter så hade värken i magen blivit mer markerad och satt under navel. Smärtan blev intensivare fast i intervaller så kl 09 vi for in på akuten.
Där började de misstänka att det kunde röra sig om blindtarmen.

Händelseförloppet stämmer överens, började likt magsjuka med ont i hela magen och kräkning,låg feber, sedan mer markerad värk och i Ebbas fall rakt nedanför navel. 
Jag trodde det skulle göra ont på sidan om det var blindtarmsproblem men den lilla flärpen kan sträcka sig till nedanför navel också och besvära. 
De ville avvakta till eftermiddag för att vara 100 procent säker så jag satt snällt på en fruktansvärd trästol i över 8 timmar utan att klaga högt för jag led med Ebba mer men alltså - den som köpt in dessa stolar borde få stryk. Kändes som om jag behövde en operation också efter de där timmarna!!!

Kl 20 så ligger vår Ebba på operationsbordet då. Blev ju först en liten miss då de sa att jag inte fick vara med när hon sövdes men de ringde efter mig sen så jag fick springa tillbaka och sitta där med henne innan hon slog ner sina trötta blå.
 Detta var en annorlunda morsdag, känns verkligen i hjärtat idag att man är en mamma ❤️

Operationen gick så bra så, uppvaket likaså och Ebba fick kl 23 en isglass på barnavdelningen som hon åt halva och sedan somnade ifrån ❤️ 
Det må vara en rätt okomplicerad operation att operera bort en blindtarm men det är att se sitt barn i smärta som varit mest tufft. 
Nu ska vi sova gott och imorgon får vi åka hem ❤️❤️❤️

Kommentarer:

1 Linda/Candygirl:

Men usch då.. vilken tur det gick bra. Och hoppas det läker fint nu också.

Kommentera här: