Tvättstugekärlek

Ja den sorts tvättstugekärlek jag tänker på är INTE den där då jag sitter på tvättmaskinen när den centrifiguerar, om ni tror det ;-) utan den där jag står och manglar sängkläder till ljudet av tvättmaskiner som blir klara på mindre än en timme med en lika kort tork tid där jag kan vika ihop väldoftande mjuka kläder direkt in till garderober.
Som jag saknat detta.
Hade aldrig en torktumlare i huset.....ingen mangel heller, så ni fattar att jag stormtrivs i den nya tvättstugan trots att jag måste gå en trappa ner och ut runt knuten för att komma dit.
 
Jag räknar steg med min fitbit flex 2 så jag har inget emot att gå lite extra så jag springer med en soppåse mellan varven också till soprummet 100 meter bort.
Har 100 meter till min Mor om jag vill ha sällskap till kaffet, ca 700 meter till höger mina bröders två hem, samma avstånd åt vänster till min systers familj, 500 meter till affär och 500 meter till skola, och 800 meter till gym. Alltså detta är perfekt för oss.
Vi stormtrivs i vårt lilla kaos - har ju inte fått ordning på grejerna än. Ett minus är att vi är så trötta mentalt och kroppsligt och det är en hel del kvar att göra i huset under 3 dagar till.
 
Det bor väldigt mycket hundar i området och Bonnie har fullt upp med att lära känna dem alla via backen. Jag tror inte hon ser sig omkring alls och ibland går hon förbi hundar med 2 meters avstånd utan att lägga märke till dem överhuvudtaget eftersom hon har nosen i backen.
Från och med idag sover inte Pelle längre kvar i huset så ikväll ska vi hämta hit katterna och se vad de tycker om den nya lyan.
Sally och Olga har varit utekatter i många år och här går det inte att släppa ut dem anser vi då vi bor längst upp i hyreshuset, har en parkering och storväg utanför och en lekpark till vänster om huset.
Hoppas de kommer att trivas inomhus med balkongen att sola på.
Ett stort minus är att med mindre hem så blir det svårt för min bror med familj att vistas här, men vi provar.
Kaninen Lotuz ska få flytta hit idag också så han lär väl reagera som han alltid gör med allt han möter - med exakt samma ansiktsuttryck :-).
 

Kommentera här: