Hej på dig måndag

Jag trodde att det var på väg till det bättre men förkylningen är INTE över och jag hade svår huvudvärk idag efter att ha hostat mitt huvud trasigt i helgen.
Fått starkare hostmedicin och väntar nu på bättre tider.
 
Upp ändå med ungar imorse som skulle på sin första dag på Fotbolls skolan här på IP i Söråker.
Jag hade anmält mig till att hjälpa till som personal men det fick jag tyvärr avsäga mig.
Var där och såg dem dra igång i alla fall och är så tacksam för alla frivilliga som gör detta möjligt.
Ungarna hade haft en toppen dag.
Ikväll sover Ebbas kompis Linn över hos oss och de ska gå tillsammans dit imorrn och de ser sååå fram emot det.
 
Jag dricker massor av vatten och sköter kosten med ett snedsteg mellan varven men hoppas det ska ge lite resultat på vågen ändå och skillnad när jag ska plocka fram måttbandet den 1:a juli.
Jag försöker hålla mitt mål på 10.000 steg om dagen men fy vad det känns motigt när man är sjuk.
 
Var ju tvungen att smaka de här bullarna i helgen då Ebba för första gången själv bakade när vi inte ens var hemma och gav sig på ett ganska avancerat recept men bulldeg som ska jäsas och sno ihop vaniljkräm.
Det blev dessutom riktigt goda så hon överraskade mig verkligen med vad hon kan.
 
Jag är ju så fjantig när det gäller ugnen men vad kan hända liksom, i värsta fall bränner hon sig - hon kommer ju inte ramla in i ugnen och bli inlåst.
Jag är riktigt stolt över henne.
 
Hon har ju fått någon tanke om att hon ska bli vegetarian också men hon trodde att man lätt kunde hoppa över korv och köttbullar ibland men tänkte inte riktigt på det där med att skinka som pålägg eller att fiskpinnar är himla gott.
Är glad att hon är medveten och tänker till. Jag hjälper henne så gott jag kan men vi får se hur länge det dröjer innan hon står där i köket och gör egna vegetariska rätter.
Hon har ju insett att soja korv är gott och jag har inget emot att hon slutar med falukorv och ersätter den med soja korv, det gör jag gärna själv men jag vill gärna kunna grilla hamburgare ihop i sommar också :-)
 

Kommentera här: