Fotboll och Tjejkväll

Efter alla oroligheter i världen den senaste tiden och den olust man känner inför större sammanhang när IS varit i farten och ruckat på säkerhetet så var det inte helt lätt att släppa iväg familjemedlemmar till VM KVAL i Stockholm när Sverige möter Frankrike i fotboll.
Min make Mogge och min bror Morgan tog med sig sönerna Max och Milton dit då de fått biljetterna i födelsedagspresent.
 
"Kör försiktigt nu, ha så kul, släpp inte barna ur sikte, ha så mysigt, behöver inte vara oroliga för nått, det är bra säkerhet på Friends Arena, puss puss, vi ses ju snart igen ju, puss puss igen, ingen fara, tänker på er, hej då, love youuuu"
 
Men de klarar sig utmärkt utan mig och det visade sig bli en alldeles perfekt dag - härlig stämning på Arenan och dessutom VANN SVERIGE under helt sjukt spännande omständigheter.
 
 
På hemmaplan var jag och Ebba först barnvakt åt hennes kusin Lea (min yngsta brors dotter)
Det var första gången vi var barnvakt under så många timmar men vi slog på PIPPI på tv:n och Ebba och Lea blev sittande en bra stund ihop och tittade på det.
 
Ebba och jag delade på en pizza till middag och sedan hjälptes vi åt att mata Lea.
Tog barnvagnen bort till barnens andra kusiner
och hade sedan en tjejkväll ihop med min svägerska Marie och hennes dotter Minna.......och lilla Mio som fick leka ihop med Lea tills hennes föräldrar kom kl 20 och hämtade upp henne.
 
Så vi 4 tjejer fortsatte vår tjejkväll med godsaker, måla naglarna på varann och småtjejerna fick sminka mammorna.
Insåg att min 9 åring är bättre på makeup än sin ouppdaterade mamma, haha.
 
"Vaaa? Vet du inte vad en Bronzer är???"
 
Avslutade kvällen med ett kvällsdopp i deras pool och sedan tog jag med mig småtjejerna hemåt vid midnatt för de kunde inte slita sig ifrån varann.
Vilken mysig kväll vi fick. Kl 03 kom maken och sonen hem och då kunde jag sova också :-)
 
 
*************************************************************
 
Fler bilder på Lea
 
 
 
 

Kommentera här: