3 månader

Ja det har faktiskt gått 3 månader redan sedan vi flyttade från huset på Vårdhemsvägen till lägenhet på Platåvägen - och vi trivs så himla bra. Detta läge blev helt rätt för oss.

Vi känner större frihet nu när vi inte är bunden till huset med alla måsten.  Och blir man sugen på att påta på i trädgård så går vi bara till mamma i huset bredvid och hjälper till sådär lagomt mycket, hihi.

Ikväll tog vi en långpromenad med hund och satt oss ner och käkade glass vid ica. Sedan hemåt och slog oss ner på vår balkong med barna och spelade yatzy i kvällsolen. Avslutade kvällen med en film ihop - det känns nästan som semester fastän Mogge inte har det än.

Två nackdelar med lägenhet är att jag är så förbaskad glömsk så jag låser mig ute hela tiden.
Måste skärpa mig men ungarna skriker till mig om nyckel varje gång nu när jag ska ut och gå på kvällen så snart sitter det 😊
En annan dålig sak är att man inte kan göra något åt de grannar som väljer att röka på balkongen. Trist när röken letar sig in i vårt hem.

Men annars har vi underbara grannar , går man ut på gården så finns alltid någon att stå och snacka med. I midsommar dukade de upp bord och firade här utanför så grannsämjan är på topp. Alltid ungar i lekparken och alltid i ungar i vårt hem - där är det sig likt, hihi.
Nära till gym, affär, idrottsplats, skola busshållplats och övrig familj.

Nu väntar jag på att köksluckorna ska hämtas och fixas till och sedan är väl allt på topp här hemma.
Saknar lite inredning men det ska shoppas till hösten.

Ja, tänk så himla bra det blev. Nu finns tid till annat men vi har ingen aning till vad just nu.
Planerar lite kring Mogges semester i slutet av juli men vi är en familj som vill göra många små äventyr istället för bara en stor.
Vi får se vad vi kommer överens om 😊



Kommentera här: