Biofilmer i FEBRUARI

 
Den 3:e februari
 
När ettan kom så kvalade den in direkt på min lista som en av de läskigare skräckfilmerna jag sett.
Vet icke om denna lever upp till det.
Trailern suger.
 
 
Den 3:e februari
 
Jag ska inte sticka under stol med att jag vet väldigt lite om Jackie Kennedy men jag är svag för biografier och bara trailern känns värdig och gripande nog att fånga mitt intresse. Inget jag ser på bio men jag tror den kan komma till sin rätt där.
Natalie Portman gör en av sina bästa rollprestationer.
 
 
Den 3:e februari
 
Har man följt detta så är det säkert något att se fram emot men njaaae....inget för mig.
Milla Jovovich är grym och på rätt plats.
Det är jag som har lite svårt för tjejer som spänner ond öga i allt och slåss overkligt mycket.
 
 
Den 10:e februari
 
Fifty shades darker.
Jag läste den första boken i denna serie och gillade - som så många andra - det jag läste.
Såg fram emot filmen men blev besviken på hur de absolut inte lyckades sätta rätt skådisar till karaktärerna.
Det blev så dåligt att det blev skämmigt och film nr 2 känns som en ännu större flopp.
 
 
Den 10:e februari
 
Jag visste inte att de höll på med de här lego filmerna fortfarande.
 
 
Den 17:e februari
 
En thriller om den unge ambitiösa mannen som åker till ett Spa center i Alperna för att hämta hem sin VD. Men hans egna mentala hälsa sätts på prov och alla verkar få samma diagnos där man längtar innerligt efter botemedlet. Lite skruvat.
 
 
Den 17:e februari
 
Den här filmen handlar om den kinesiska muren och vad de försökte skydda sig emot - tror knappast den är verklighetsbaserad om jag säger så. Ett riktigt fantasy äventyr med Matt Damon i spetsen.
 
 
Den 17:e februari
 
Det här är nog den mest komplicerade kärleksfilm jag varit med om.
Några astronauter lämnar jorden för att bo på mars men en av dem är gravid och föder en pojke men mamman dör vid förlossning. Pojken växer upp och på mars utan att veta vem som är hans far men får kontakt med en ung kvinna på jorden och får i tonåren möjlighet att resa till jorden och söker då upp henne. Kärlek och romantik tills det visar sig att pojkens hjärta inte alls klarar att leva på jorden och det är nu det är upplagt för tårar.
 
 
Den 22:a feruari
 
En fortsättning på den svarta dramakomedin då detta gäng återförenas 20 år senare.
Givetvis är Ewan McGregor med igen.
 
 
Den 24:e februari
 
Så roligt - en "skräckfilm" för barn baserad på boken som min dotter läser just nu.
3 tjejer ska dela rum på ett kollo men det visar sig vara vattenskadat så de förflyttas till rum 213 som ingen har bott i på 60 år.
 
 
Den 24:e februari
 
En film om en raketuppskjutning som 3 starka färgade kvinnor stod för och det var en fantastiskt bedrift som krossade alla rasbarriärer och gav hopp till många att inte ge upp för det man tror på.
Kevin Costner är med också på ett hörn i denna.
Den är visserligen baserad på en sann historia men amerikanerna har en förmåga att vara övertydlig i sina filmer med budskapet. Dock är filmen ordentligt hyllad så den kan vara sevärd.
 
 
 
 

Kommentera här: