Vårt gamla hem

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Såhär såg det ut under våra första jular i huset när vi skulle käka våra middagar - den matsalsmöbeln fick bli vit senare och passade in bättre.
Numera bor ju min yngsta bror med familj i det huset och har under ett halvår lagt ner mycket tid och en hel del blod svett och tårar också på att renovera.
Min make, min bror och jag har hjälpt till så gott vi kunnat och det är en glädje även för oss att se hur de äntligen kan använda denna del av huset och slippa laga mat i tvättstugan och diska i badrummet.
Nu är kök och vardagsrum klart (samt flickans sovrum)
Så till höger i bild ser ni samma matsalsdel fast i modernare tappning.
Dock står vårt gamla köksbord kvar eftersom deras nya rasade ihop i helgen och nu väntar de på ett nytt.
 
 
 
Det är våra bilder till vänster från köket ovan, och hall och vardagsrum i collaget nedan. De är ju förstås inte helt klara men de har slagit igen den öppning som fanns till gamla hallen från vardagsrum och genast blev det väldigt mysigt i vardagsrummet som jag själv ogillade när jag bodde där.
Det är roligt att få följa renovering av ett hus man själv bott i 10 år. Och jag är extra glad över att det är just yngsta bror som flyttat in med tanke på att han bara för 4,5 år sedan lämnade sitt gamla liv helt och bodde hos oss under många månader för att bygga upp sitt nya liv. Och som han lyckades.
 
Han räffade en sådan härlig flickvän som jag står nära och de fick ju sedan denna underbaring - Lea.
Vi är barnvakt åt henne mellan varven så hennes föräldrar kan få ihop det här med skiftgång i sina jobb så både jag och maken tillbringar nån kväll ibland i vårt gamla hus men ändå känns det som deras hem nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: