Julafton 2017 Del 2

 
 
 
 
 Här är JAG till höger i bild med mina 4 barn och min make. Maken är pappa till 2 av dem - de yngsta.
Som hel familj så fattas makens äldsta dotter Carro men hon bor ju inte hos oss längre utan har en egen familj.
 
Vi firade julafton hemma hos min yngsta bror och därmed så firade vi alltså i vårt gamla hem men mycket är omgjort där så det känns ändå som Marcus och Angelicas hem.
De hade dessutom ansträngt sig extra för att få julstämning på topp - vi alla var överens om att det var vår bästa julafton på många år. 
Självklart var jag i farten med kameran.
 
 
Småttingarna i släkten - mina bröder är pappor till varsitt charmtroll.
Lea och Mio.....och ja, lillkillen har längst hår :-)
 
 
 
 
 
Här har vi två kusiner - min Ebba och min andra brors dotter Minna.
 
 
 
Här är tjejernas bröder - Min Max och kusin Milton.
Lika gamla, födda samma månad också :-)
 
 
Bröderna fick ta plats i äldsta sonens gamla rum som numera är omgjord till ett spel och biorum.
De firade gärna julen där, haha.
 
 
Min snygga lillasyster och jag :-)
 
 
Min make och jag - snart 13 år tillsammans.
Lika tokförälskade fortfarande.
 
 
En härlig bild på min andra brors familj - bortse från brorsans pälsallergi, stackarn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Julmiddag med allt vad det innebär - släkten fick plats och det fick maten i våra magar också.
 
Det är min yngsta bror med tomteluva - vår julvärd.
Och vid spis står min mor och hennes Danne och kockar.
 
 
 
 
 
 
Stök och bök i kök men mysigt är det när man äntligen får slå sig ner.
 
 
Minna och Ebba bjöd efter middagen på en liten uppvisning av de instrument de tränat på under hösten.
Blev väldigt uppskattat och mycket stämningsfullt, allas hjärtan blev varma.
Duktiga tjejer vi har.
 
 
Alla väntade ivrigt på tomten - det är pirr i magen på de vuxna också  :-)
 
 
 
 
Som man säger varje år - det blev en riktigt god jul :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: