Sötbönor

Min sötböna nr 1
Bonnie - kära cockerspaniel. Bästa sällskapet som gärna sover ut på morgonen med mig och inte gillar värmen heller - precis som mig - så våra promenader är korta på dagen och längre på kvällen när det är svalt, då blir hon sprallig och glad.
 
Efter Ebbas kalasande i helgen och allt förarbete då jag varit på benen för mycket så klev jag in i en taskig period igen av svår värk i kropp och ibland går det över på några timmar och ibland tar det veckor.
Hur som helst så vänder det upp och ner på livet. Denna sommar har verkligen varit med toppar och dalar med hälsan överhuvudtaget.
Jag antar att jag är en av de få som längtar efter hösten, hahaha.
 
 
 
 
Sötböna nr 2 är min Pella - en barndomskamrat som vet hur svag jag är för Celsius och kom med en påse burkar till mig och blev kvar i många timmar med massor av ta-igen-månader-av-snack.
Vi käkade middag ihop och vädrade både bekymmer och
glada nyheter.
Jag beundrar henne på många sätt - våra liv ser så olika ut och ändå har vi så mycket gemensamt.
Jag är glad att hon finns i mitt liv och just idag så kändes det extra fint då mitt sinne kändes tungt imorse.
 
Vidare så har jag bakat familjens favoritbröd ikväll  och blivit glad över att de blev så glada och sedan varit ut på balkongen och blivit ännu gladare över att min tomatplanta som kämpat hårt i värmen på min balkong, klarat att nå hela vägen fram och leverera.
Sedär - det finns såååå mycket att vara glad över även om det är små saker. Men det är de små sakerna som gör det lättare att stå ut med det som känns jobbigt och svårt - att ha ständig värk är ledsamt men jag klarar av att le pga av allt det fina jag har omkring mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: