Min stora son på 22 år

 
 
Min lilla tuss - min Mattias.
En liten grabb som älskade att sova och gärna ihop med sin boll och en stor grön plasttraktor i sin säng. 
När han började få spring i benen så var han ändå en ganska lugn grabb som sedan gillade att samla på pokemonkort och gick gärna ut till de äldre grabbarna på gården och förhandlade sig till bättre kort.
Då blev den blyga pojken rätt oblyg.
 
Han var en kille som gärna frågade 4 gånger för ett svar, älskade mat och sötsaker, och testade både fotboll, simning, pingis, bågskytte, pistolskytte och gevärskytte och även styrketräning utan att fastna riktigt men däremot datorspel har varit hans grej.
Det var relativt lugna tonår också och nu är han vuxen och gått igenom perioden med tatueringar & piercingar och sedan ett år tillbaka så jobbar han på Sector Alarm som dörrförsäljare.
 
Eftersom han nu flyttat hem igen så fick familjen möjlighet att komma in med fika på sängen på hans 22 årsdag och kraxa "ja må du leva" .
Förutom kontanter så fick han en stor kryddburk med sitt favoritsalt Himalaya och ingen blir så glad som han för enkla saker i livet. Jag kan baka hans favoritbröd och han skriker av glädje varje gång.
Det älskar jag mest hos den här pojken - att kunna glädjas stort av det lilla.
Att vara nöjd med det som är här och nu.
Grattis på födelsedagen min underbaring!!!
(den 1:a augusti)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: