Kriga vidare

 
Av någon anledning så är det svårare än nånsin att få fart på rätt kost och motion igen efter sommaren.
Jo, jag promenerar och dricker nutrilett fortfarande och tänker till kring mat men då står jag bara still på våg istället och även med centimetrar. Tänkte att det kunde vara trevligt att bli av med en så där 10 kg mest för hälsans skull men jag hittar inte mitt jävlaranamma.
Hallåååååå!!!!
 
Igårmorse räckte det med att jag planerade veckans middagar så blev jag vrål hungrig och fixade ordning en tidig lunch, är ju hungrig jämt numera - jättekonstigt det med. Psykiskt kanske, haha.
Älskar ju att laga mat och lunchen blev god och mättande men saknar ändå inspiration till nya rätter.
Jag vill ju att det ska kännas kul att ta itu med sin hälsa, jag för gärna statistik och använder appar, testar nya produkter och fotar, mäter och väger min lilla knubbiga kropp.
Så vad krävs att jag ska komma igång nu då?
Jag vet att det funkat förr med att dokumentera allt i bild och text på blogg för att inspirera andra också och få feedback men att komma igång är ingen sak egentligen, det är att hålla det vid liv som är svårt och då behöver jag min matglade make med mig på köpet också. Och han känner som jag - man vill men orkar inte.
Så nu tänkte jag pusha honom att börja träna ihop med mig så vi kan peppa varann.
Han har precis tagit ett stort beslut och slutat snusa efter 200 år så han är just nu i en fas då det antingen blir himla bra att ta ut frustrationer på gym eller så går det åt helskotta, haha.
 
Och jag kliver in i en fas där jag (försöker) sluta med celsius - den är ju så bra men så dyr.
Måste väl kunna ta mig igenom dagarna ändå hoppas jag.Bildresultat för celsius
Det funkade ju förr.
Den 1:a september så är det vägning och mätning då - igen......man får ju aldrig ge upp trots att man börjat om en si sådär 150 gånger.... :-)
 

Kommentera här: