Jag försöker verkligen

Jag försöker ta det i lagom takt - vila, ut på en mindre promenad, vila, laga middag, vila o.s.v

Men i denna värme är min återhämtning svår och jag blir galet trött och grinig.
Men så fick jag besök av lillasyster och hon höll mig sällskap i flera timmar - vi har alltid så mycket att prata om och 4 timmar försvann bara sådär. 
Kändes skönt att få ha tankarna på annat håll.
Jag plågas ofta av dåligt samvete gentemot barnen när jag inte orkar umgås men Mogge och pojkarna i familjen for både iväg på cykel och iväg till fotbollsplan under kvällen.
Ebba hade varit på stranden hela dagen men ikväll gjorde vi tacopaj. 

Med rester från en tacomiddag så är köttfärsen redan kryddad, blandar i en halv burk pineapple salsa och en rejäl klick Philadelphia ost. Lägger blandningen i pajskalet, gör en äggstanning och skivar tomat och rödlök med riven ost på. 
Pajdegen gör jag på 4 dl vetemjöl, 150 gram smör och 3 msk vatten. Trycker ut i pajform och förgrädda en kvart innan fyllning och sedan ca 20 min till.
Mums till imorrn. 
Älskar att kunna ta reda på rester och göra nya maträtter utav.

En annan favorit i sommar har varit dessa milkshake
Köpt smaksättning på TGR i Birsta, fanns jordgubb, vanilj och banan, alla lika goda. Så jag lägger i några skopor vaniljglass i mixer, fyller upp med mjölk, ibland med färska bär men annars några skopor smaksättning fr TGR.
Svalkande god ❤️

Imorgon vill jag jag ha en bra dag!!!
En stilla önskan bara.

På bild är våra katter Olga med bebis - redo att flytta inom kort.

Kommentera här: