Helande

 
Alltid lika nervös när man ska till frisören och alltid lika nöjd när man kommer ut från Söråkers Well frisör och interiör. Det är helheten på besöket också som gör att man känner ett stort välbefinnande.
Det är en fin och harmonisk atmosfär med en enda frisörstol så allt fokus på en kund, tvättar ens hår, ger huvudmassage, ger komplimanger och klipper håret rätt efter mina dåliga förklaringar om hur jag tror att jag vill ha det. Jag är så nöjd, håret känns friskt igen.
Jag skulle vilja färga håret men hon berömmer min naturliga rödhåriga färg så jag kommer av mig.
Kanske kör en toning när de grå börjar ta för mycket plats :-).
 
Jag var på så himlans bra humör att jag inte ens blev irriterad när jag kom hem och upptäckte att äldsta sonen låst dörren när han for på jobbet och jag inte hade någon hemnyckel med mig.
De andra två ungarna kom hem från skolan i samma veva så vi gick till Ica och käkade glass i toppenvädret och väntade på att pappa Mogge skulle sluta jobbet.
Knappast bortkastad tid - underbart att få sitta med ungarna i solen och prata och skratta.
 
Kvällen tog vi också vara på.
Tog med hunden och svärmor och for på äventyr i skogarna.
Hamnade på vackra platser och hittade lagomt mycket blåbär till frukost.
Naturen är helande.....visste man inte att man var halv innan så blir man hel efteråt ändå. Det ger en livskraft.
 
 

Kommentera här: