Grattis min 10 åring

 
Min Ebba fyllde 10 år den 10:e augusti - jag älskar denna bilden på henne - den utstrålar livsglädje precis så som hon är som person.
Jag och familjen ville fira henne så mycket vi orkar och hon orkar definitivt som väntat sedan förra året på just denna dagen.
Älskar dig oändligt och säger det gärna så som du själv sa som 4 åring:
"Jag älskar dig från Legoland till Chokladfabriken"
 
Pappa Mogge som skulle på jobb tidigt lämnade en liten överraskning på hennes säng före vi övriga dundrade in. Jag och hennes 3 bröder sjöng högt och morgonhest kl 08 och serverade både gott morgonfika och paket.
 
Ebba klev upp och bakade en alldeles fantastiskt fin chokladtårta och sedan hade vi släkten som kom i flera omgångar för att fira denna 10 åring.
Hon var mycket nöjd med dagen och det kändes toppen att höra.
Kan inte påstå att jag själv hade mina bättre dagar rent fysiskt men i mitt hjärta är glädjen stor och jag är så stolt över henne som bara en mamma kan bli.......men han är bra stolt pappan också :-).
 
 
 
Av alla godsaker vi bakade till morgondagens 10 årsfest med kompisar så var dessa 2 bakverk = 2 dundertabbar.
Knäckklubbor - ett projekt som sög musten ur mig med de jädrans bakplåtspappret som skulle göras till strutar och täta så inte den kletiga heta knäcken rann ut, gick INTE att tejpa heller så gud vet hur jag lyckades att ens få ihop dem. Tog TIMMAR.
Slog in dem sedan i snyggt presentpapper för att rädda dem och insåg sedan att jag använd klubbpinnar som lätt går sönder så i rädsla för att någon unge skulle sätta i halsen så serverade jag dem inte alls, haha.
Jag ska INTE testa nya projekt när jag är trött.
Maschmallows doppade i choklad med strössel
De ser ju helfestliga ut men ack så sööööööta och jobbiga att äta i den storleken så de gick inte åt så pass som jag trodde. Men de var lätta att göra och färgglada där på buffe bordet tänkte jag.
 

Kommentarer:

1 Lollo:

Det är en underbar ålder. Minns den tiden från mitt liv som den mest spännande i barndomen. Min fantasi hade inga gränser då. Och min bästis var den viktigaste människan i mitt liv, näst efter mamma ;)
Den där tårtan ser ju helt makalöst god och fin ut. Om den är prydd med sådan där ... Noblesse tror jag att dem heter ... så kan den inte var annat än sagolik. Älskar dem där tunna och frasiga läckerbitarna.
Jag hoppas hennes dag blev en härlig 10-årsdröm <3
Kramis

Svar: Tack snälla - ja det är en härlig tid att se hos dem och att själv minnas tillbaka till och när man gör det så är det också lättare att förstå vad som är viktigt för dem. Hon fick sin magi och jag kan äntligen luta mig tillbaka. Det var barnens sista stora barnkalas men jag kommer nog aldrig kunna sluta fira dem stort - jag älskar ju själv att få höja dem till skyarna på bästa sätt :-)
Kraaam

Kommentera här: