Boktips

Ja, det var ett riktigt fånigt flin jag fick till där men jag blev rätt nöjd med dagen och det faktum att jag tagit mig igenom den utan svår värk och dessutom kunnat ta två promenader idag OCH handlat mat på ica med allt spring det innebär när man inte har en inköpslista färdig.
 
Jag hade besök av min kusin Veronica och hennes man idag och fick mig en uppdatering kring vad som händer i deras liv.
Strax därefter får jag besök av min lillasyster Ida och tillsammans med min äldsta son Mattias så lyssnade vi till ljudboken:
Bildresultat för omgiven av idioter
Omgiven av idioter av Thomas Erikson.
Oerhört intressant att läsa om de 4 personligheterna benämnd i färg som finns och deras drag som utmärker dem. Det gav oss mycket att prata kring och vi skrattade högt och vi gick igenom mer allvarligare delar från våra liv och delade med oss vårt sätt att tänka och hantera vissa situationer.
Skulle lätt kunna göra detta varje torsdag - efter ett antal timmar ihop i soffan hade man tamejtusan lärt sig en himla massa saker om oss själva också.
Rekomenderar varmt denna bok, Gärna att lyssna ihop med andra, pausa och diskutera.
 
 
Min äldsta son och min lillasyster är lika gamla (22 år) , lika roliga och lika halvtokiga - så underbart att få rå om dem i några timmar..
 
 

Kommentera här: